Güncel Rusça Dersler - Rusyam.com

14 Kasım 2011 Pazartesi

Sık Kullanılan Rusça Kelimeler

Sık Kullanılan Rusça Kelimeler


Rusça konuşmalarda ve yazışmalarda sıkça karşınıza çıkabilecek kelimeleri bir liste halinde topladık.. Rusça yeni başlayanlar için oldukça faydalı bir çalışma.




  • Мужчина – [muşçina] - Erkek
  • Женщина – [jenşina] - Bayan
  • Да – [da] - Evet
  • Нет – [niet] - Hayır
  • Хорошо – [haraşo] – İyi, güzel, tamam
  • Ладно – [ladna] - Peki
  • Здравствуйте – [zdravstvuyte] - Merhaba
  • Доброе утро – [dobrae utra] - Günaydın
  • Добрый день – [dobrıy den’] – İyi günler
  • Добрый вечер – [dobrıy veçır] – İyi akşamlar
  • Спокойной ночи – [spakoynıy noçi] – İyi geceler
  • Пока – [paka] – Güle Güle
  • До свидания! – [da svidaniya] – Görüşmek üzere
  • До встречи – [da fstreçi] – Görüşürüz.
  • Пожалуйста – [pajalusta] – Lütfen, rica ederim.
  • Извините – [izvinite] – Özür dilerim.
  • Спасибо – [spasiba] – Teşekkür ederim.
  • Простите – [prastite] – Affedin.
  • Не знаю – [niznayu] – Bilmiyorum.
  • Спешу – [speşu] – Acelem var.
  • Как дела? – [kak dela?] – Nasılsın?
  • Может быть – [mojet bıyt] – Olabilir.
  • Вы говорите по-русски? – [vıy gavarite pa-russki?] – Siz Rusça konuşur musunuz?
  • Я немного говорю по-русски – [ya nimnoga gavaryu pa-russki] – Ben biraz Rusça konuşurum.
  • Вы понимаете меня? – [vy minya panimayete?] – Siz beni anlıyor musunuz?
  • Как это по-русски? – [kak eta pa-russki?] – Bu Rusçada nasıl söylenir?
  • Пожалуйста, говорите медленно – [pajalusta, gavarite medlinna] – Lütfen, yavaş konuşun.
  • Повторите, пожалуйста – [paftarite, pajalusta] – Tekrar edin, lütfen
  • Пожалуйста, напишите это – [pajalusta, napişite eta] – Lütfen, onu yazın.
  • Что читаю, понимаю – [şto çitayu, panimayu] – Ben okuduğumu anlıyorum.
  • Вы понимаете? – [vy panimayete?] – Siz anlıyor musunuz?
  • Всё понимаю – [fsyo panimayu] – her şeyi anlıyorum.
  • Ничего не понял – [niçivo ni ponyal] – Hiç bir şey anlamadım.
  • Я понимаю вас – [ya panimayu vas] – Ben sizi anlıyorum.
  • Я не понимаю вас – [ya ni panimayu vas] – Ben sizi anlamıyorum.
  • Вы русский? – [vy russkiy?] – Siz Rus musunuz?
  • Турок – [Turık] - Türk
  • Как вас зовут? – [kak vas zavut?] – Sizin adınız ne?
  • Меня зовут Ахмет – [minya zavut Ahmet] – Benim adım Ahmet
  • Я мусульманин – [ya Musul’manin] – Ben Müslümanım.
  • Что вы делаете? – [şto vy delayete?] – Siz ne yapıyorsunuz?
  • У вас есть дети? – [u vas yest deti?] – Sizin çocuklarınız var mı?
  • Садитесь, пожалуйста – [sadites, pajalusta] – Oturun, lütfen
  • Разрешите, пожалуйста – [razreşite, pajalusta] – İzin verin, lütfen
  • Что вы ищете? – [şto vy işite?] – Siz ne arıyorsunuz?
  • Что вы хотите? – [şto vy hatite?] – Siz ne istiyorsunuz?
  • Вы откуда? – [vy atkuda?] – Siz nerelisiniz?
  • Вы куда? – [vy atkuda?] – Siz nereye?
  • Мы где? – [my gde?] – Biz neredeyiz?
  • Что предпочитаете? – [şto predpaçitaete?] – Ne tercih edersiniz?
  • Чем я могу вам помочь? – [çem ya magu vam pamoç’?] – Size nasıl yardımcı olabilirim?
  • Помогите, пожалуйста – [pamagite, pajalusta] – Yardım edin, lütfen
  • Вы можете мне помочь? – [vy mojete mne pamoç’?] – Bana yardım edebilir misiniz?
  • Спасибо за помощь – [spasiba za pomış’] – Yardım için teşekkürler.
  • Рад вас видеть – [rad vas videt’] – Sizi gördüğüme sevindim.
  • Увидимся скоро – [uvidimsya skora] – En kısa zamanda görüşmek üzere
  • Конечно – [kanieşna] – Tabi ki
  • Отлично – [atliçna] - Harika
  • Да, правда – [da, pravda] – Evet, doğru
  • Еще рано – [yişo rana] – Daha erken
  • Помогите! – [pamagite] – Yardım edin!
  • Сколько с меня? – [skol’ka s minya?] – Kaç para vereceğim?
  • Сколько времени? – [skol’ka vremeni?] – Saat kaç?
  • Что это? – [şto eta?] – Bu ne?
  • Где туалет? – [gde tualet?] – Tuvalet nerede?
  • Где самый ближайший банк? – [gde samıy blijayşiy bank?] – En yakın banka nerede?
  • Где остановка автобуса? – [gde astanofka aftobusa?] – Otobüs durağı nerede?
  • Где могу найти такси? – [gde magu nayti taksi?] – Taksi bir nerede bulabilirim?
  • Счастливого пути! – [şastlivava puti] – Yolunuz açık olsun!
  • Вы очень вежливы – [vy oçin vejlivy] – Çok naziksiniz
  • Очень рад – [oçin rad] – Çok memnun oldum.
  • Береги себя! – [beregi sibya] – Kendine iyi bak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder